søndag den 2. september 2012

Hej igen - Havemiddag - Lange lister

Hej:)

Efter to dejligt måneder i Melbourne er jeg tilbage på pinden - klar til at nyde den danske sensommer og afprøve nye opskrifter inspireret fra Australiens enorme glutenfri madunivers.. Så nu er der en lang liste med opskrifter og oplevelser, som skal deles med jer.

MEN FØRST skal denne weekend overstået, for den står på havemiddag i mine forældres have, hvor venner samles til en havehygge og god mad.

Jeg er i fuld gang i køkkenet og er nu på 2. dags arbejde, hvor der er gang i den på alle køkkenets overflader og mere til.

Al maden er selvfølgelig glutenfri og er nogle af årets favoritter, som er blevet samlet sammen - nogle af dem er allerede på bloggen.
Årets menu skal selvfølgelig deles med jer og den lyder således:

Rødbedegravet laks med syltede grønne hyldebær og wasabidressing
Kalve carpaccio med rygeostcreme, saltede mandler og sesamdressing
Stegte tigerrejer med sprøde hvidløg, koriander, chili og aioli
****
Appelsinsalat med pinjekerner og brøndkarse
Rødbedesalat med feta, mynte og estragondressing
Salat med forskelligfarvede rødbeder med urter og sur hyldeblomstdressing
Tomatsalat - egen avl - med grillet halumi
****
Baconkartofler med rosmarin
Grillet lammekrone med dijon og peanuts
Langtidsstegt nakkefillet (pulled pork)
****
Macarons med bitter chokoladeganache
Macarons med hindbærcreme
Sprød mandelkage med bær

Jeg prøver at samle alle opskrifterne, som ikke allerede er her på siden, men de må komme lidt hen ad vejen..
Puha, hvor jeg glæder mig til det hele er på bordet - specielt til den hjemmegravet laks, som forhåbentlig bare smager fantastisk og bliver smuk med den røde kant fra rødbederne..

Fortsættelse følger. . . . .

4 kommentarer:

  1. Den menu ser godt nok lækker ud!

    Glæder mig specielt til at høre mere om den rødbedegravede laks(den idé bliver jeg nok nødt til at tyvstjæle) og salaten med de forskellige beder og hyldeblomstdressingen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej sjønne! Kan kun sige, at laksen blev virkelig god og helt utrolig smuk. Du stjæler bare, det er vel for at dele at vi lægger opskrifter ud..
      God fornøjelse!

      Slet
  2. Hej Katrine,

    Jeg er netop faldet over din lækre blog i jagten efter glunfrie opskrifter. Og nøj, hvor er der meget, der skal prøves. Men jeg må lige spørge: har du nogen erfaring med Jyttemel? Jeg har stået med det i hånden en del gange i supermarkedet, men har endnu ikke kastet mig ud i det. Det er vist allerede tilsat xanthan, tror jeg. Men virker det, tror du?

    Bedste hilsner,
    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette! Velkommen til:)
      Jeg har ikke de store erfaringer med Jyttemel, faktisk har jeg kun prøvet det én gang. Men i og med at jeg ikke rigtig kan huske, hvordan det gik, så har det i hvert fald ikke været en katastrofe! Så gå du bare igang med det - xanthan gum er jeg stor fan af i min bagning.
      Held og lykke med det!

      **Katrine

      Slet