søndag den 22. april 2012

Morgen-pandekager (glutenfrie)





Det var en dejlig søndag morgen. Ikke noget vækkeur, som ringede, ikke nødvendigt med snooze - blev bare vækket af, at solen stod ind imellem persiennerne. WHAT A MORNING!
Med denne vækning kunne man ikke andet end være sprængfyldt af energi.. og så var mine tanker kun på én ting... pandekager!

Jeg har ikke fået pandekager i rigtig lang tid og jeg fandt en opskrift for noget tid siden, som bare så så dejlig ud og jeg har tænkt på pandekager lige siden.. 
Så her til morgen biksede jeg disse pandekager sammen og de blev mere end gode! De blev fyldt med banan, creme fraiche og bær..

Prøv dem lige, de er gode...




Sådan går det for sig

1. Smelt smøret
2. Pisk æg og sukker sammen
3. Tilsæt kernemælk og pisk - hvis du ikke har kernemælk kan 50/50 mælk/creme fraiche være en erstatning
4. Hæld langsomt det smeltede smør i og pisk
5. Tilsæt melet, citronskal og kardemomme og pisk godt. Hvil lidt og pisk igen
6. I en lille kasserolle med låg: giv bærene et opkog med lidt(!) vand og evt. vanilje
7. Til 1. pandekage start med lidt smør på panden - der er nok smør i dejen til resten
8. Bag pandekagerne ved høj varme..
9. Spis..



Ingen kommentarer:

Send en kommentar