fredag den 1. februar 2013

Chokoladetrøfler med hindbær- og passionsstøv

Disse små bidder er syndige og fløjelsbløde. Det syrlige fra frugtpulveret er lige prikken over i'et sammen med den kraftige chokoladesmag.. Det er CHOCOLATE HEAVEN, at sætte tænderne i sådan en firkant..

Det er super nemt og de kan varieres med coating, blandes med nødder, frugt.. Anden chokolade.. Mulighederne er mange!


Chokoladetrøfler med hindbær- og passionfrugtsdrys
Form ca. 25x20 cm

600 g mørk chokolade
180 ml fløde
2 spsk kakaopulver - jeg brugte en klassisk o'boy:)
1 tsk hindbærpulver til at blande i kakaoen
Frydetørret frugtpulver, som her passion og hindbær

1. Hak chokoladen fint og smelt over vandbad - rør så lidt som muligt!
2. Imens lad fløden akkurat nå kogepunktet. Hæld det over chokoladen og rør til det er rørt helt sammen
3. Hæld chokolademassen i en form beklædt med bagepapir og stil på køl
4. Når chokoladen har sat sig er den lige til at skære ud eller rulle op med en ske
5. Bland kakaopulver og hindbærpulver og vend stykkerne heri. Drys med passions og hindbærpulver..

PS: Billedet her er fra min fødselsdag i december og som jeg tidligere har skrevet, så har jeg nu været uden sukker i 3 uger og det overholder jeg altså stadig - jeg snyder ikke!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar