tirsdag den 27. marts 2012

Pocherede blommer i krydret sirup


Forleden var der tilbud på blommer og de så så skønne ud, selvom jeg ellers er stor tilhænger af at bruge af årstidens lækkerier.
Min synd hænger nok også lidt sammen med, at jeg har modtaget mit første Donna Hay magasin, som jeg har ventet på i mååååneder! Det smukkeste og skønneste madblad, som har nogle fantastiske billeder og gode og nemme opskrifter.
Donna Hay er australsk og derfor følger vores årstider ikke hinanden - desværre! For det er noget så fristende at lave is, grille og bruge friske sommergrøntsager og frugt..
I denne udgaver er der et stort tema med blommer: Galette, kompot, tærte, blomme-sangria og clafoutis..
Så jeg faldt i og lavede disse pocherede blommer i krydret sirup.

Billede fra Donna Hay
Pocherede blommer

10 blommer, halverede og uden sten
440 g sukker
500 ml vand
2 kanelstænger
1 stjerneanis
1 vaniljestang, halverede og kornene kradset ud

1. Varm sukker, vand, kanel, stjerneanis og vanilje til sukkeret er opløst.
2. Tilsæt blommerne og giv et opkog.
3. Skru ned, dæk med bagepapir og lad det simre ved lav varme i 6-8 minutter til blommerne er blevet møre  - sluk for varmen.
4. Lad blommerne køle af i siruppen.

Blommer kan spises med det sammen eller opbevaret i et skoldet glas i cirka 7 dage.

Jeg har tænkt mig, at disse skal serveres på lørdag til en god gammeldaws ymerfromage og så toppes med Ristet müsli.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar